Borr och plintgjutning

Jahapp, nu har det börjat hända saker här hemma. 
Stackars bergvärmeborr-mannen står fortfarande ute på gräsmattan och borrar eftersom, först lade kompressorn av och behövde lagas och sen är tydligen berggrunden under vårt hus bokstavligt talat stenhårt... eller kanske till och med järnhårt... så att själva borrkronan gick sönder och behövde bytas ut (igårkväll, när han trodde han skulle hinna klart... han var INTE glad). Hände tydligen hos grannen när han fixade bergvärme förra året också. De kommer vägra borra i det här området efter detta gissar jag.



Igår invaderades stället av två snickare också. De började med att räkna ut var plintarna för balkong- och stödpelare ska stå, bryta upp plankor på altanen och entrén och gräva djupa hål längs med husväggen nedanför altanen. SYND att jag glömde gräva upp de sista jordgubbsplantorna och plantera upp dem i trädgårdslandet, nu är de söndergrävda eller begravda under stora högar av sand. Som tur är har jag gott om plantor i landet också, så vi klarar oss ändå. 
Lite smått stökigt börjar det bli där ute om man säger så, och det här är bara början...
På något konstigt vis ska de hinna kapa av taket och få på det nya innan nästa fredag. Jag och sambon är lite smått skeptiska till detta, men det sägs att just de här snickarna är skickliga och snabbjobbade så vi får se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0