Nystart... igen

Så var sommaren nästan slut och allt återgår till det "normala" igen, fast inte så mycket här på "lilla stigen" utanför Norrköping... Inte helt i alla fall. Jodå storbarnen är tillbaka i skolan, sambon jobbar och jag är hemma med lillbusan och mammajobbar, så visst är det tillbaka till det normala. Men vardagen kommer ändå inte se ut som innan ett bra tag framöver. Startskottet för "Bygga på en takvåning" har avlossats, och det väntar en höst av oändligt arbete och extrem röra och med våra egna "Johnnie och Mattias" springandes i och utanför huset.
Med andra ord kommer denna blogg bli en "bygga ut hus och vara mammaledig (plus läsa två distanskurser)-blogg".
 
Denna vecka är det förberedelser som gäller. Snickarna kommer nästa vecka och ska börja med att riva panel. De behöver med andra ord komma åt ytterväggarna överallt och det är rensa som gäller. Sen, så småningom, ska en byggställning resas runt hela huset, och även då måste det vara rensat så de kommer åt. En hel altan ska alltså tömmas på grejer, buskar ska flyttas och el dras om bl.a. Själv tänkte jag hjälpa till med de två förstnämnda.

Sen ska min älskade händiga sambo fixa med diverse saker inomhus och måste komma åt i bl.a. klädkammaren, på den sida där mina kläder/grejer såklart hänger/ligger. Det är bara för mig att sätta igång och tömma och omplacera, vilket är mitt projekt idag, förutom det vanliga... röja köket och bearbeta det stora tvättberget i badrummet.

Nu låter det som om lilla J har somnat inne i sovrummet där klädkammaren finns, så det blir till att ta tag i köket och tvätten först, så får klädkammaren vänta tills hon vaknat. 

Huset före:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0