Sprucket schema

Jag är en riktig list-människa och skriver listor till precis allt. Det hjälper min virriga hjärna att komma ihåg alla miljoner saker som ska hållas i huvudet på en och samma gång.
Nu innan jul är det så klart alldeles för mycket att göra och hålla i huvudet, så igår satte jag mig och skrev julklappslista, "jul-mat/-godis/-fika"-lista, och "att göra/schema"-lista. Vad som händer med julklappslistan och "jul-mat/-godis/-fika"-listan får framtiden utvisa men "att göra"/schema-listan sprack på första dagen.

Igår skulle jag hinna fixa och skicka julkort, gå och titta efter lite julprylar, vika fem tvättomgångar tvätt och baka minipepparkakor. Redan vid fixa julkorten sprack det. Jag hade varit duktig och hittat ett kort på barnen där de alla ser glada och nöjda ut (inga konstiga grimaser... särskilt från T... eller poser) och fixat ett helt okey julkort i Publisher. Detta precis innan min dator kraschade. Som tur är hade jag skickat kortet till M så det låg i mailen, annars hade det helt försvunnit. Det skulle alltså bara vara att köpa fotopapper och skriva ut.
Köpte undertecknad rätt fotopapper då? Näe... så klart inte!!! Det går inget vidare att skriva ut julkort på fotopapper för bläckstråleskrivare på en laserskrivare...
TUR att kära pappa har en bläckstråleskrivare och att jag får låna den. SYND att det svarta bläcket tog slut efter två utskrivna ark.
Efter lite funderande åkte jag iväg och köpte mer svart bläck (då hade mer än halva dagen gått eftersom dottern tog en bra stund på sig att somna på förmiddagen och sen sov läääänge... med följden att vi kom iväg sent till pappas skrivare). Väl tillbaka till skrivaren byttes den tomma patronen ut till den nya fulla patronen.
VAD HÄNDER DÅ?!!! Jo, då är helt plötsligt färgpatronen slut. Innan jag åkte och handlade visade skrivaren ingen tendens till att varna för att även färgpatronen var på väg att ta slut, det kom den på helt plötsligt när jag fyllde på det svarta. Behöver jag säga att det kom rätt många inte för fina ord från min mun och tanken på att ge upp var väldigt nära.
Ett telefonsamtal till pappa räddade situationen. Han lovade att köpa med sig en färgpatron hem efter jobbet,och under väntan på att han skulle komma hem passade jag på att skriva adresser och klistra frimärken. Korten var klara att postas halv åtta och jag hann lagom till postterminalen innan åtta. VAD SER JAG DÅ?!! De har ändrat sista tömningen till kl. 19...!!! Ja ja, nu är korten postade iaf... och jag hoppas alla som får ett blir väldigt glada för det ligger mycket arbete, svett och tårar bakom ;)

Idag blir det lite rundor till affärer med julprylar, mellanmål med barnen i mormor och morfars hus, julavslutning i kyrkan x2 och tvättvikning. Jag hoppas så på att schemat håller denna gång.

Kommentarer
Postat av: Barbara Keith

Stackars dig!

2009-12-19 @ 20:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0