Måndag

Usch vad tiden bara försvinner. Helt plötsligt är det måndag och man vinkar av stora barnen till pappa-vecka. Vet att jag kommer njuta av lugnet idag, men också att jag imorgon kommer längta efter dem som vanligt.

Nacken och huvudet har fortfarande inte blivit bättre och dessutom har yrseln gjort sitt intrång. 
I fredags roade jag mig med att gå till doktorn, hade efter mycket om och men fått en tid via snail-mail några veckor tidigare. Jag tänkte förstås att farbror doktorn skulle avfärda mina besvär som spänningar eller något liknande, men istället kände och klämde han länge och väl och skickade mig sedan till provtagningen. Blev lite förvånad, men skönt med en doktor som tar sig tid. 
SJU!!! provrör blod tömde de mig på. Under tiden hann undertecknad gå igenom yrsel, svimningskänsla, domningar i händerna, kräkreflexer och djupandning. Jag blir så trött på att jag alltid ska vara så känslig. Har ju egentligen inga problem med blod och inte med nålar heller, bara det inte är mig det gäller... Hade iaf en väldigt snäll och förstående BMA som tog proverna på mig.. .de är nog rätt vana. 
Jobbar ju själv som BMA (biomedicinsk analytiker), trots att jag egentligen är biolog, men behöver som tur är inte sticka folk... bara ta hand om deras kroppsvätskor och tur är väl det gissar jag. Min "plågoande" fick iaf svar på lite frågor hon hade angående prover de skickar iväg på analys... till min arbetsplats. Bra att kunna kombinera nytta med nöje... eller nä där blev det fel, var är nöjet i att ta blodprover??!!
Nu funderar man ju lite på vad de kommer fram till, doktorn och labbet. Fick inte veta mycket alls men har fått en återbesökstid (som jag dock måste boka om). Förstår ju att de inte vill säga varken bu eller bä innan de vet något, men en hint hade man ju hoppats på iaf. Själv hoppas jag på bihålorna, de har krånglat nästan hela mitt liv och kan nog vara orsak till de flesta av mina symptom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0