Jag är kvar

I förrgår skrev jag ett jättelångt inlägg här och skulle uppdatera... då lade internet av och allt försvann (nej jag hade inte sparat som man bör göra, nej). Då tappade jag sugen och gav upp... lite pga att det hände i början av veckan också och jag inte kom igen då heller. Nu gör jag ett nytt försök, så får vi se hur det går.
Förra helgen var det Ullared med alla tre barnen och mina föräldrar som gällde, det blev en fredag-lördag av
  • Lååång bilfärd med tre barn. E frågade när vi skulle stanna och äte efter sådär 40 min, vi hade glömt att de brukar äta mellanmål direkt efter skolan. Efter ett stopp på den där amerikanska hamburgerrestaurangen som börjar på "M" blev det bättre ljud i skällan.
  • Mysig stuga på hästgård. Sonen deklarerade att han kunde bo där "resten av sitt liv". Fast sen ville han hem och se sitt nya rum hos mig och M kom han på.
  • Tidig lördagsshopping med stora dottern
  • Frukost i stugan
  • Nästan 2 timmars köande för shoppingrunda nr 2
  • Sen lunch
  • Lååång, mörk bilfärd hem med massor av kläder, leksaker, pryttlar och godis...
När de stora barnen var överlämnade till sin pappa och mormor och morfar fått hoppa av hemma hos sig styrde jag och lilla J kosan hemåt. Jag var väl halvt om halvt förberedd på att bära möbler, eftersom M hade talat om att golvet var färdiglagt på övevåningen så vi kunde flytta upp. Var väl inte helt förtjust i tanken efter två rätt fullspäckade dagar borta.
Men gissa vad!!! Självklart hade världens bästa sambo burit upp alla sovrums- och vardagsrumsmöbler med hjälp av sin bror. Så det var bara att byta om till myskläder, plocka fram lördagsmyset och slänga sig i soffan.

Nya vardagsrummet och sovrummet

Nu håller älskade M på med att lägga golv i blivande matrummet (fd vardagsrummet) och igår sågade han upp väggen till köket och gjorde ett stort valv så det blir mer öppet. Förhoppningsvis kan målaren komma förbi snart och spackla också så vi kan få på lite färg och tapeter på väggarna i vårt matrum.
Dags att få på Lilla J pyjamasen, hon sitter här på golvet och tittar på Keno, och sen är det tacos och fredagsmys som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0