brädstäd och nästan helt tak

I helgen röjde vi, eller rättare sagt M, lite på tomten. Det är inte klokt vad bräder och skräp det blir av att riva tak och panel. M jobbade på helt själv nästan hela lördagen (med avbrott för dop av vännernas dotter), och på söndagen fick han lite hjälp av grannen/vännen och sin far. Det gick fort att fylla en container och det kommer behövas minst en till. Men nu är i alla fall de högar som var mest i vägen borta.
Högen bredvid huset skulle bort i söndags...


Hårt slit, men med lite samarbete försvann den så småningom


Jag har börjat inse att dunkandet och bankandet kommer bli en lång följetong här hemma. Har nog levt lite i förnekelse innan på något vis. Ändå känns det rätt positivt att höra oljuden om dagarna, då vet man att arbetet fortskrider som det ska. Vi har nu fyra duktiga snickare som jobbar på vår övervåning, så det ska nog gå vägen inom tidsramarna hoppas vi.
Taket är nästan tätt och klart nu (fötutom takplattorna då), jag tror det är en liten glipa längst upp bara. Så utanpå börjar det se nästan färdigt ut
Altansidan på huset börjar ta form

Entrégaveln

Men innuti är det fortfarande väldigt mycket bygge. Bland annat finns det bara bjälkar att spatsera på.
M var uppe igår efter jobbet och förlängde skorstenen

Nästa projekt som påbörjats är dragning av ventilation, vilket M är igång och gör nu under skrivandets stund.
Värmepump och varmvattenberedare etc är på plats i källaren, alias stordotterns rum och det är fullt med rördelar och annat kul spridda över golvet. Det är tur att stora barnen kunde vara hos sin pappa den här veckan...
Nu trängs E:s säng och prylar med diverse rör och pumpar och beredare.
Och jag kommer inte se mycket av min sambo ett bra tag framöver...

Nu vill inte lilla J sitta i sin matstol och titta på när mamma skriver längre, och dessutom är bröden i ugnen snart klara så det är nog dags att avsluta.
Imorgon har jag bjudit bort mig på lunch till BB-kompisen och hennes dotter (som är bb-kompis med lilla J), så jag kommer ifrån hamrandet en stund. Sen ska jag in till stan för lite kvalitetstid med mina skolbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0