Från litet till stort

I förrgår morse ringde "M, min älskling" mig på mobilen. "Hej! Vad gör du? Du, snickaren ville inte komma in och skrämma dig, men tror du att du kan åka hemifrån så snart som möjligt? Innertaket (som var det enda tak som skillde oss från himlen för tillfället) är i så dåligt skick att de är rädda att det kan rasa in. Så de vill helst inte att du är hemma"
Vilken tur att jag redan bestämt kaffe med väninnan i Åby! Efter trevlig morgonfika och en dag hos mina föräldrar, kom jag hem till en tomt som var om möjligt ännu rörigare än när jag åkte, och ett hus med byggställningar runtom och presenning till tak.
altansidan

framsidan

Igår hade jag sedan någon vecka tillbaka, IKEA med mammalediga väninnan inplanerad... som tur var.
Jag och dottern blev ivägkörda från hemmet klockan sex på morgonen, så vi skulle vara ur vägen när takstolarna och lyftkranen anlände. Vi tillbringade några morgontimmar hos mina föräldrar (igen) och for sedan iväg för lite seriös inredningsshopping med trevligt sällskap.
Sen var det meningen att även natten skulle tillbringas hos mina föräldrar (vad vore vi utan dem) eftersom snickarna skulle hålla på att dunka och banka in på småtimmarna. Men väderguden ville annat och lät regnet skölja ner över huset halva dagen och kvällen, vilket satte stopp för snickarnas planer för sent arbete. Älskade M kände att det vore trevligt med sällskap hemma, så jag och dottern packade in våra väskor i bilen och for hem igen. Man får ju passa på att umgås med älsklingen när han har tid, och så är det ju rätt skönt att sova i sin egen säng.
Det var en lätt konstig känsla att på morgonen lämna sitt lilla hus...
och komma hem till ett stort hus...
Nu är det frukostdags för mig och dottern och sen ska jag baka lite blåbärsmuffins och kladdkaka till snickarna på övervåningen som kämpar på trots det envisa regnet.
Egentligen hade jag tänkt baka bullar, men jästen var slut och min bil är inparkerad så jag kan inte åka och handla. Ikväll ska taket förhoppningsvis vara färdigt och tätt. Sen är det "bara" isolering, innerväggar, golv, trapphål, trapp, förhöjning av taket i vardagrummet (det nuvarande), balkong, litet förråd på altanen, entrén och antagligen en hel del mer som ska fixas...
Men då stör och förstör inte regnet lika mycket iaf...

Kommentarer
Postat av: Lina

WOW! Det är så himlans kul att följa allting här på bloggen, keep up the good work! Hälsa snickrarna att de gör ett kanonjobb =) Kram Sis

2009-09-04 @ 15:28:06
URL: http://lmve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0