Host och harkel

Nyss lyckades min älskade lilla dotter ha sönder mellanslags-tangenten på min dator. Jag har nu tillbringat 20 minuter med att pilla och knepa och knåpa för att få ihop den igen. Den är på plats men har fått sig en törn så att den fungerar varannan gång ungefär, och man måste trycka precis lagom hårt dessutom. Det går med andra ord inte så fort när man skriver eftersom man måste hålla reda på mellanslagen hela tiden.
Annars har Lilla J och jag haft skratt-terapi idag. Det vill säga Lilla J var på strålande humör och skrattade åt allt och inget i förmiddags, vilket smittade av sig på mig så att vi satt i soffan och skrattade tillsammans så att vi nästan kiknade. Nu hoppas jag stenhårt på att det hjälper mot min envisa förkylning som fortfarande håller sig så där mitt emellan. Den blir helt enkelt varken sämre eller bättre och jag är förbannat trött på att gå och hosta och småharkla hela tiden. Febern håller sig på stadiga 38 dessutom, fast just nu känner jag mig nog något bättre så förhoppningsvis har den gått ner... eller så är det bara panodilen som verkar fortfarande....
Äntligen har vi fått uppstädat lite på tomten. Vi behöver inte längre gå som i labyrinter när vi ska runt huset, och det är så skönt!
Bara balar med isolering och trall med takpannor kvar...


brädor och isolering borta... ingen labyrint längre


Dessutom har fler och fler takpannor kommit på plats. Taket börjar likna ett riktigt tak, och nästa vecka ska byggställningarna bort. Det ska bli så skönt, förutom att snickarna måste såga upp trapphålet här inne i vardagsrummet och sen ränna genom huset för att komma upp till övervåningen på en provisorisk trappa. Men det är smällar man får ta :)
snart har hela taket takpannor


Nu ska lillbusan och jag ha vattenlek i lilla blå badbaljan innan det är dags för pyjamas, kvällsvälling och sovdags för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0