Internetproblem

Skulle uppdatera bloggen för flera timmar sedan... Men då ville inte internetet.
Dessförinnan glömde jag telefonen i sovrummet (som vanligt) där lilla J låg och sov. JA, telefonen ringde... och lilla J låg inte och sov längre... Hade tänkt vika tvätt i lugn och ro innan jag satte igång med bloggen. Jodå jag vek tvätten, med "stjälpt" av lillbusan som tyckte det var hysteriskt kul att dra ner alla vikta kläder på golvet. Det tog minst sagt liiite längre tid och när jag väl kunde sätta mig med bloggen så ja... hade internetet lagt av.
Men nu är det igång. Storfamiljen, minus stora dottern som är på disco och sover över hos mormor och morfar och lillbusan som ligger i sin säng, sitter med fredasmys (dillchips och pepsi åt sonen, ostbågar och vin åt mamma och M) i vardagsrummet framför Idol. Jag med datorn, sonen halvsovandes i en fotölj och M med instruktioner för ventilationen som precis är inkopplad.
På byggfronten då... Jo, nu är det nog så rörigt det kan bli på tomten. Det står balar med isolering och trall med tegel alldeles jätteivägen överallt. Plus högarna med brädor och annat skräp
Ta dig fram här om du kan...


Eller här... ja det blockerar totalt.


De takplattor som inte står i vägen på tomten ligger nu på taket. Några utlagda där de ska vara andra i små högar. Sen har takfönstrena kommit på plats, tillsammans alla de andra fönstrena. Det börjar ju faktiskt likna ett helt hus.
Takplattor på plats



Likaså fönstrena på kupan (förutom balkongdörren... finns ingen balkong än ju)



Takfönster...

Nu är det dags att luta sig bakåt i soffan och titta lite på tv men först ledsaga sonen till sängen...

Kommentarer
Postat av: Oops

Oops här, jag skall uppdatera mig här.

2009-09-26 @ 00:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0