Rödbetor och ont i halsen

Nej idag handlar det inte om huset för omväxlings skull. Tänkte göra en instickare om tankar och "vanlig vardag"... eller vad man ska kalla det.
Vet inte om det är hösten som påverkar mig eller allt stök eller vad det är, men jag känner mig lite "down" och ett sting av dåligt självförtroende. Vet inte varför, jag trivs så extremt oerhört bra med livet som det är nu (trots röran här hemma)... eller så är det därför... Så mycket tankar som måste sorteras och gås igenom. Mest handlar det om vänner och vänskap. Har så otroligt många fina och goa vänner som jag håller av så mycket och är så tacksam för, tyvärr verkar en av dem på väg bort från mig och jag vet inte varför. Ska försöka ta reda på det någon dag... när jag har ork...
Kan vara så att mitt sinnestillstånd orsakas av att jag är på väg att bli sjuk också (och att jag under de senaste sommarmånaderna var i kontakt med sjukvården för utredning om lite mer allvarligare sjukdom... vilket visade sig vara falskt alarm som tur var). Har ont i halsen och känner mig allmänt hängig och trött. Det är väl en släng av svininfluensan, lika bra att få den avklarad (ja det var ironi... för jag är såååå trött på tjatet om svininfluensan!!)
Nu kom mitt lilla solsken och vill kramas... och bitas lite i benet. Världens goaste lilla bustroll.

Tur man kan muta med rån när man vill skriva färdigt och inte kan ha henne i knät. Ska snart gosa big time istället. Sen är nog mina färska rödbeter färdigkokta och det är dags för lunch. Hade för en vecka sedan aldrig ätit färsk-kokta rödbetor, men blev tipsad av en väninna... och nu är jag helt fast. Varför äter inte alla mer rödbetor?? eller det gör folk kanske, fast jag har missat det...

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att det var falskt alarm..Även om man trivs oerhört bra i livet så har man rätt att vara lite down (tänka igenom saker osv) bara man inte stannar där i djupet och tänkandet alltför länge. Tråkigt att höra om vännen, hoppas det reder ut sig. Tänker på dig och skickar dig en STOR cyberkram rakt in i ditt hjärta! Älskar dig, söstra mi. KRAMAR /Sis

2009-09-11 @ 16:50:30
URL: http://lmve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0