Sol ute och elementena på = varmt inne igen

Igår gick jag och frös hela dagen och tänkte att fy ska vi ha det såhär kallt i minst två veckor till. Det blir ju inte särskilt varmt inne när graderna ute inte går över 16, höstsolen inte riktigt värmer lika mycket som julisolen och huset knappt har någon isolering. Sen visade det sig att någon (läs lilla J... antagligen) hade dragit ur sladden till elementen... det hjälper ju INTE direkt. Idag är sladdarna till elementen i och solen gör sitt bästa för att värma, så nu är min frusna själ uppvärmd igen.
Solen skiner in och värmer upp vårt vardagsrum, och lilla J håller koll på snickarna utanför

Fick idag äntligen ändan ur... och tog hand om våra förbisedda växter i fönstrena. Det behövdes!!! Passade även på att plantera lite frön från chilipeppar, habanero och jalapeno. Tycker de blir så fina som växter och hoppas de vill växa upp här på bygget. Jag vet inte hur många gånger jag tvättade händerna efteråt (hade ju delat på... ja vad är det?... frukterna... grönsakerna...? för att få ut fröerna) för att få bort det starka, men lik förbannat brände det till på tungan när jag slickade på fingertoppen. Tur att lilla J inte stoppade i sig något olämpligt under tiden, för det hade varit väldigt krångligt att få ut det ur munnen på henne utan att stoppa in mina fingrar.
Mina köksörter som behövde lite vård. Dillen har precis kommit upp och blivit lite ranglig pga värmen från elementet under fönsterbrädan. Vi får väl se om den tar sig och får lite stadga nu när den får stå på köksbordet istället.


Jag hoppas så mina peppar-sorts-frön vill ta sig och bli fina plantor. Har även satt lite ingefära som gärna får gro.

Annars spenderas kvällarna som jag "befarat". Jag försöker hinna måla lite på huset innan lillsnurpan vill ha sin kvällsvälling och gå och lägga sig. Hade det inte blivit mörkt så fort hade jag gärna fortsatt måla när lilla J somnat, men det blir istället till att fixa i köket, vika tvätt och sitta i tv-soffan i min ensamhet medan M drar rör.
Panelen har kommit upp vid entrén, som nu även är målad (dock inte på bilden)


Framsidan ser inte ut som en dödskalle längre...


...utan har fått en vägg på vänster sida och ser nu ut som ett helt hus.


Det har även kommit upp panel ovanför fönstrena på kupan. Undrar när de börjar med balkongen?


"Valle the cat" vågade sig fram igårkväll när snickarna åkt. Han jamade och pratade som aldrig förr... jag gissar att han inte är jättenöjd med hur vi vänt till det på tomten och altanen

Nu är fika/dator-pausen slut och det är dags att ställa sig vid spisen och koka ihop lite barnmat. "Laxgryta med wokgrönsaker och ris" och "köttgryta med rotfrukter" är vad som vankas idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0