Halvdag

Fy för röriga och trötta dagar! Lilla J är fortfarande inte hostfri och det blev inte mycket sömn i natt då hon valde att ha en hostnatt. Till råga på allt var det min "medicin-natt" så jag hade lite feber och mådde rätt rejält illa. Vi valde trots allt att lämna Lilla J på dagis i morse och åka till våra jobb. Det är ju lång/ledighetsfredag imorgon och hon verkade rätt okey på morgonen...
Väl på jobbet fick vi som vanligt pussla för att få folk till alla ställen eftersom det går en epidemi i VAB, operationer och olyckor blad oss i personalen. Naturligtvis hann jag bara bli omdirigerad och påbörja analyserna, så ringde dagis; " Trött och febrig dotter" löd domen. Det var bara att acceptera halvdag på jobbet för mig, invänta nästa buss och åka och hämta hem henne. Stackars mina arbetskamrater!!!
Nu går Drömmarnas trädgård för fullt på tv:n och Lilla J sitter ömsom i sin lilla fåtölj och tittar snällt och ömsom staplar barnböcker i mitt knä eller drar ut ALLA leksaker från sitt rum till vardagsrummet.
M passar på att fixa med röran trädgården nu när solen visar sig och det är rätt behagligt att vara ute. Själv längtar jag bara till min säng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0