Okey

nu har jag varit rätt dålig på att skriva här igen. Ber om ursäkt! Jag tar och skyller på det fina vädret. Inte kan man vara inne och sitta vid datorn när våren finns där ute. Fast när solen gått ner och det är betydligt kallare än mitt på dagen är det iofs inte jätteskönt att vara ute och då är ju datorn ett rätt bra alternativ. I alla fall lite då och då, jag har ju väldigt trevligt sällskap här hemma också som jag gärna spenderar tid med. Ja, ja... Jag har i alla fall varit dålig på att uppdatera. Men nu är jag här och tänkte visa lite trädgårdssbilder från veckan. Så håll till godo:
Lilla J hjälper mamma att röja bland grejerna som legat och skräpat i växthuset under vintern


Växthus innan och efter rensning


Självklart ska det åkas gräsklippare när man är ute och jobbar på tomten


Nej, inte lingon... men fina röda bär på klängväxten som slingrar sig så fint över stock och stenar lite varstans i trädgården (blir små vita blommor där sen). Gäller bara att Lilla J inte upptäcker dem innan vi lärt henne att de är giftiga och bara ska beskådas...


Knoppar på blåbärsriset, hoppas på blåbärsrikt år i år igen. Så skönt att kunna gå ut utanför huset och plocka några liter då och då...

Tror inte det blir något mer trädgårdsbesök den här veckan, förutom lite grillning ikväll. Imorgon bär det av med Kärleken till Västervik på Spa.
Kram på er och trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0