snötråk

När det ser ut såhär utanför fönstret

och man har sin "må illa och ha ont i huvudet"-dag (som kompensation för att man ska slippa ha ont i sina leder), plus att man måste vara hemma med lilldottern som aldrig verkar bli helt frisk från sin förkylning krävs det en hel del kaffe... och ev lite annat smått och gott... för att hålla näsan över vattenytan.
Lilla J vaknade tidigt idag och ville tillbaka till sängen efter morgonvällingen, så jag passade på att skämma bort mig med lite extra god frukost framför tv:n medan hon sov.

Jag är äggoman och älskar ägg i alla dess varianter, så jag blev väldigt glad när jag hittade det hårdkokta ägget (som jag alldeles glömt bort att jag sparade härom dagen) i kylen. Det passade väldigt bra på smörgåsen denna morgon.
Nu har dottern dock varit vaken ett bra tag och vi har hunnit med kanelbulle-fika, jaga boll, pussla samma pussel 10 gånger, spela på leksakstelefonen och dansa till, och läsa Bada med grodan 5 gånger. Vi hittade även hennes nya solglasögon som var hysteriskt kul att ta på och av, både på sig och mamman. Hann ta två foton på henne med dem under tiden, fler var det INTE tal om...

Nu är snart Drömmarnas trädgård slut på tv:n och det är dags för Lilla J:s tupplur nr 2 (brukar bara vara en vanligtvis, men när man är sjuk behövs mer sömn har jag märkt...). Själv skulle jag behöva göra något åt den rena tvätten som ligger i en hög i fåtöljen och jättediskberget i köket. Får se om jag kan leta rätt på orken först bara.

Kommentarer
Postat av: Liz

Cutie!!! Kramar till dig o lille J!

2010-04-22 @ 16:51:46
URL: http://elre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0