Börja om

Näe, kan vi börja om den här dagen?!! Känner mig rätt less på allt nu.
Lilla J är verkligen jätteförkyld och verkar få vara hemma minst två dagar till. Det blir med andra ord en del vab-dagar att ta ut = sen och mindre inkomst.

Nacken håller på att göra mig totalt galen, en nack-transplantation känns rätt lockande. Och nu börjar även reumatismen kännas av i högra handleden och knäna, vilket betyder att jag snart kommer ha ont i varenda led i kroppen och jag måste ringa farbror doktorn och få honom att hitta en medicin jag kan ta utan att må alltför dåligt.

Jag har inte längre någon bil att köra eftersom båda nycklarna till den är borttappade. Den ena (riktiga nyckeln) tappade jag på en möhippa för några månader sedan, och den andra (reservnyckeln) var idag spårlöst försvunnen när jag skulle åka in och hämta barnen i skolan. Det var bara att ringa mormor och be att barnen kunde få gå hem till henne tills M slutade jobbet och kunde hämta upp dem, och sen leta som en galning precis överallt. Men den finns inte att hitta. Ska bli jättespännande att se hur jag ska ta mig till jobbet, hämta barn, skjutsa barn och åka och handla utan bil sen när Lilla J är frisk och kan gå på dagis igen.

Mobilen fungerar bara när den själv vill och tappar täckningen helt plötsligt. Oftast under ett samtal eller när jag ska svara eller ringa någonstans.

Och nu är mottagningen på tv:n totalt kass och det går bara att se på ettan och tvåan om man inte vill se stillbilder med osynkat ljud som klipper hela tiden. Jag som ville se Fångarna på fortet.

Tror jag går och lägger mig under täcket istället och hoppas på en bättre dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0