Dagen idag i bilder

Vi har idag hunnit med

Hämta upp Lilla J från spjälsängen, byta blöja och fixa välling åt henne

Krypa ner i sängen igen och lyssna på talbok en stund (medan barnen tittar på sommarlovsmorgon på tv)

Äta sen storfrukost

Plocka en liter blåbär i trädgårdens skogsdel, med "stjälp" av Lilla J, medan M förstärkte husgrunden med betong




Nyttjat solstolen för första gången på länge. Fast är man sambo och småbarnsmamma får man ju inte sitta mer än ca 10 minuter åt gången... däremellan ska man hjälpa lilla J att ta på sig sandalerna för att sekunden efter ta av sandalerna, plocka fram diverse leksaker, fixa fika, fylla på vattenflaskan åt sambon, plocka ner lilla J som är på väg upp på altanbordet, rensa rent poolen åt sonen etc. Samt...
slå ihjäl alla hundra getingar som KRYPER på altangolvet


Ta hand om stöket i köket. Som för övrigt ser lika illa ut igen.

Skörda lite ringblommer (som ska torkas och läggas i olja, som senare ska användas i mina hemtillverkade läppcerat)

Äta kaka och dansa till Lovestoned i köket


Titta på när T badar i den kalla poolen


Plocka lite potatis i trädgårdslandet till kvällsmaten


Laga och äta lax och potatis i folie-knyte till kvällsmat


Bland annat...

Och nu har jag haft min lilla kvälls-datortid och ska snart bege mig till sängen och Mp3:n, innehållande Mari Jungstedts "Den du inte ser".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0