Ledig dag

Idag känner jag på hur det är att vara ledig mitt i veckan. Inte föräldraledig eller tillfälligt föräldraledig, utan faktiskt bara ledig. Vilket i och för sig innebär en dag utan betalning. Förutom från dottern som är glad att få vara hemma och ta det lugnt en dag, och därmed delar ut skratt, kramar och bus i stora mängder.
Än så länge känns det rätt bra för min del också. Särskilt med tanke på att huvudet vägrade sova ordentligt i natt och att solen skiner. Ska passa på att fixa och trixa i det gröna där ute en stund sen, om jag hinner mellan allt som huset vill att jag tar hand om. Hur i all sin dar hinner man med om man jobbar heltid?!!
Sen, i eftermiddag, ska jag få njuta fika hos en kär vän i grannbyn. Tror nog inte man kan ha det så mycket bättre.
Hmm, undrar om man ska ge sig på blåbären en stund också. Såg att de nu växt till sig aningen sen sist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0