Nerläggning, nyckelproblem-avslut och fredagsmys

Okey, nu tycker jag faktiskt snor-produktionen kan lägga ner i min näsa. Jag behöver faktiskt inte allt detta snor, men det verkar vara svårt att fatta. Lägger man dessutom ihop allt snor jag, sambon och lilldottern producerat och producerar så har vi överstigit lagerbufferten med råge. Så lägg ner snorfabrikerna på Bärstigen nu!!

På bilnyckelfronten verkar det lösa sig iaf, även om "hitta-nyckel"-leken inte gav något resultat. Nya nycklar är beställda och om-programmering av motorn så den känner igen nycklarna (tydligen en säkerhetsgrej mot stöld, som är jättebra om bilen är stulen men inte helt optimal när en yr och klumpig blondin har bort båda bilnycklarna) sker på onsdag. Det var helt klart värt en dags nyckelkodsjakt för att slippa bärga bilen och låta verkstaden plocka sönder bildörren för att komma åt låskolven och läsa av koden... Nu kan vi hämta ut de nya nycklarna, låsa upp rattlåset och bogsera in bilen för programmering istället, och bildörren får vara ifred. Sen återstår bara att lista ut resväg med buss, tåg och buss igen till jobbet måndag och tisdag nästa vecka.
Tur i oturen att dagis gjort oss sjuka och ointresserade av att använda bil den här veckan...

Ikväll är det höstens (ja när det är såhär regnigt, grått och kallt ute så är det höst enligt mig) första fredagsmys med storfamiljen som gäller och då ska vi ägna oss åt det här:


Mys i soffan,

film och...


ostbågar, popcorn och läsk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0