Sådär ja

Då var saften kokad. Elva liter vinbär blev till sex liter saft. Tid tog det, men gott och mycket blev det. Jag fick bara lite panik när jag insåg att flaskorna inte skulle räcka. Som tur är hade vi gott om opantade pet-flaskor som fick rycka in.

Passar på att slänga in lite bilder från vår jättefina sommarkväll i Arkösund i lördags. Lilla J var på strålande humör och njöt av sällskapet (mamma och pappa och dessutom både mormor och morfar och farmor och farfar), musiken (otroligt bra! The Fairytale kallar de sig när de sjunger sin musik), fikat och det fina vädret.

Imorgon får vi trevligt fikabesök av min barndomskompis med familj och sen ska jag ta mig samman och lacka färdigt danmarksstenarna.

stensamlingen som väntar på lackas färdigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0