onsdag = "ledig"-dag

Jag jobbar inte på onsdagar eftersom det är skönt för både mig och Lilla J att få en pausdag från arbete och dagis. Vi är med andra ord lediga, om man med ledig menar att man städar, diskar, handlar, plockar, lagar mat och nu inför julen planerar julklappar, kokar och blandar julgodis och förbereder julmat etc. Det är nästan så det är skönt att gå och jobba på torsdagen så man får vara ledig från ledig-dagen.

Idag har jag tagit i lite extra på dagsschemat, det är ju liksom rätt nära jul nu. Efter att ha skjutsat sonen till skolan, klockan åtta i morse, åkte jag och handlade mat till vår ekande tomma frys och kylskåp. Rätt skönt att handla så tidigt på morgonen, det är verkligen inte många fler än jag som är så galna att de ger sig ut till mataffären i arla morgonstund en kall decemberdag.
I affären sålde de julstjärnor, hyacinter och enar till en rätt billig penning, så självklart var jag bara tvungen att plocka på mig några sådana. Och vips började en plan på att fixa en julgrupp istället för den halvdöda paprikaplantan som står i vårt vardagsrum växa i huvudet. Jag skulle ju bara koka chokladkola, göra lite olika chokladgodis, åka in och hämta skolbarnen, handla kuvert och frimärken, fixa iordning alla julkort och samtidigt sysselsätta en busig 2-åring idag, så det fanns ju gott om tid till att plantera en julgrupp...
Måste erkänna att jag innerst inne var lite smårädd för att hela julgruppsplanen skulle gå i stöpet innan jag ens avslutat tanken. Men nu är den faktiskt klar och jag ska börja ta itu med godis-tillverkningen.

En mycket ledsen och trött paprikaplanta (som nu fått sin sista vila i snön på altanen) innan julgruppsplanteringen


färdig julgrupp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0