oplanerad planerad helg

Näe, det blir aldrig som man tänkt sig. Att jag fortfarande blir förvånad!!
Den här helgen är bonushelg med stora barnen, så jag planerade in både julgransinköp, julpyntning, pepparkakshusmontering och garnering, knäck-kokning och lite annan godistillverkning. Men så, innan helgen ens börjat på riktigt, började magen göra ont framåt fredagseftermiddagen och senare intog illamåndet och febern min kropp och jag spenderade natten i vaket tillstånd och med en önskan om att slippa ifrån mig själv. Som tur var mådde jag bättre på lördagsmorgonen (vet e' sjutton vad det var som drabbade mig), men då började M må dåligt i stället. Trots detta klädde vi oss och for iväg för att se på när barnen lussade med barnkören


och sen tog vi med oss dem hem och passade på att köpa gran på hemvägen. Jag måste nog erkänna att det där med att klä gran och julpynta inte lockade jättemycket. Men det var bara att ta sig samman och packa upp tomtar, julgranskulor, julgransljus, änglar, glitter och diverse andra julpryttlar ur kartongerna min älskade sjuka sambo släpat in från garaget.
Efter pust och stånk och en hel del korrigering (av julgranskulor som Lilla J hängt upp på en och samma gren bland annat) blev så granen färdigklädd och tomtarna utplacerade, och stora barnen hinner njuta ett tag innan de ska till sin pappa (veckan innan jul och över julafton).



Idag har jag trotsat tröttheten och monterat ihop pepparkakshuset. Tyvärr glömde jag bort att köpa garnering igår så det måste inhandlas innan barnen får ge sig i kasst med utsmyckningen. Snart är det dags att åka iväg på det årliga julbordet med svärföräldrar och svåger med familj, och ikväll har jag som mål att koka knäck och rör ihop chokladkrisp, men om orken infinner sig till det återstår att se... Gör den det så har jag iofs faktiskt följt min planering något sånär, trots sjukdom. Sen kan det ju diskuteras om jag njutit så mycket som jag planerade att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0