Friskare

Jag är äntligen feberfri. Tyvärr byttes inte febern ut till ork... Jag tyckte att det var en jättebra idé att åka och handla till mitt lilla födelsedagskalas på lördag nu när febern var borta. Kanske var lite väl förhastat. Just nu sitter jag och pustar i soffan, totalt slut. Dessutom är halsen inte riktigt tillbaka på 100 än och hostan hälsar på lite då och då. Men jag är på rätt väg!!!
Jag har även hunnit hämta ut mina nya "ta bort reumatism-mediciner" på apoteket, men väntar med att prova dem tills halsen mår bättre och hostan försvinner. Och som sagt så är jag rätt rädd för att börja med dem, biverkningslistan var rätt diger och inte alls särskilt rolig.
Mina kompanjoner i livet tills vidare

Jag slapp skrapa bilrutorna idag, det är nästan plusgrader!! Ser inte fram emot allt slask och vatten som kommer följa i plusgradernas spår... men var skönt om vintern börjar släppa sitt grepp.
"Valle the cat" håller nog med. Han har inte varit ute mycket de senaste dygnen utan tillbringar dagarna på sina favoritställen; en av våra nya läsfåtöljer med fårskinn eller i trappan tittandes ut genom fönstret. På nätterna är han minst sagt rastlös och busar runt i hela huset eller river sönder våra matrumsstolar... Det bara måste bli vår snart så han kan busa av sig ute istället!!!
Valle the cat och favoritfåtöljen


Kissen sitter i trappen och drömmer om att kunna skutta runt i trädgården utan att försvinna i en meter kall, vit snö.


De trevliga matrumsstolarna som man kan vässa klorna på på nätterna, tills matte orkar sig ur sängen och kommer och säger ifrån...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0