Kräks

Inte nog med att lilla J fått en rejäl förkylning i välkomstpresent från dagis, natten till fredagen visade sig att presenten även innehöll magsjuka. Sent på kvällen hittade vi en gnyende liten tjej i sin säng som var full med spyor, och resten av natten spenderades halvsovandes med spjälsängen bredvid dubbelsängen och en hink nära till hands de gånger vi hörde henne börja gulpa. Dagen efter var hon lite smått trött, men fri från kräks och åt precis som vanligt igen. Lördagen vågade vi oss till och med iväg till IKEA  eftersom varken jag eller M kände av något, och på kvällen bjöd vi hem mina föräldrar och min syster på Melodifestivalmys. Då trodde jag och M att vi kommit undan.
Man blir trött och hungrig efter en natt av kräkssjuka.

Fel FEL FEL!! På söndagsmorgonen kände jag mig smått olustig och hade lite molande värk i magen. Detta gick dock över framåt förmiddagen och jag vågade mig iväg till svärföräldrarna på middag. På vägen hem kom det... illamåendet... och senare på kvällen började sambon känna sig smått dålig han också.
Det blev skytteltrafik till toaletten hela söndagsnatten. Tyvärr satte sig dessutom magsjukan fast aningen hårdare hos oss vuxna än hos vår dotter och håller i sig fortfarande. Lilla J tycker väl inte det är roligast i världen att vara förkyld och hemma med två sjuka föräldrar, men vad göra. Vi är dock tacksamma att stora barnen inte var här när det startade och har fått stanna hos sin pappa ett par dagar extra denna vecka för att slippa undan. Denna gång iaf.
Det är tur att det finns bolibompa på barnkanalen när mamma och pappa är sjuka och tråkiga. Nasim Al Fakir har blivit en stor favorit!! Lilla J:s första idol måntro?!


Möbleringen vid fönsterna i vardagsrummet är avklarad. Skönt att ha en läshörna att mysa i när man bl.a. är trött och vill ta det lugnt

Kommentarer
Postat av: Vicke

det smittar 48 timmar efter sista kräkningen så ni har nog smittat ner en hel del också

Postat av: Ulrika

Vicke! Jo jag vet.. och ett antal dagar innan det bryter ut också... men än så länge har ingen i släkten blivit sjuka så vi håller tummarna att de klarat sig. Det har ju ändå gått ett tag nu och vi har hållit oss hemma. På IKEA satt dottern isolerad i sin vagn så jag och sambon var nog största smitthärden där...

2010-02-11 @ 12:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0