Trapp

Nu har även jag (som annars går och önskar och hoppas att snön ska falla under vintermånaderna och älskar när allt blir sådär vitt och fint) tröttnat och är sjukt less på denna snörika vinter. Jag vill inte ha mer vita flingor från himlen (och nu ser jag att det fullkomligt öser ner snö där ute), jag vill ha, sol, fågelsång och gröna knoppar på träden. Sen vill jag även slippa ifrån värkande leder, snorig näsa, kliande hals, extrem trötthet, sjuka barn och sjuk man. Alltså jag vill inte slippa mina barn och min man... men att de ÄR SJUKA.
Igår kväll och tidigare i morse såg det ut som om jag kommer få vara hemma och vabba min första arbetsdag på 1,5 år, vilket infaller imorgon. Nu ser det dock mer lovande ut. Lilla J har ingen feber och verkar rätt pigg... även om hennes näsan fortfarande rinner och rösten har intagit en målbrottslik ton. Ska se till att hon sover och vilar mycket idag så ska det nog gå att lämna henne på dagis och ge sig iväg till arbetskamraterna imorgon. Först måste jag dock leta fram mina skåpnycklar och lite annat smått och gott som kan vara bra att ha med sig och ladda busskort så jag slipper köra bil hela vägen på halkiga vägar.
Kom på att jag inte lagt upp några trapp-bilder än. Här kommer de:

På nedervåningen: trappor med grindar både uppåt och nedåt så lilla J inte ska utmana ödet med trappklättring


På övervåningen: har vi äntligen sluppit det tillfälligt ihopsnickrade plankorna med byggduk över och fått ett riktigt räcke (även här med grind... (många grindar blir det)

Nu funderas och divideras det om/hur vi ska möblera framför balkongfönsterna. Någon som har några förslag?!

Kommentarer
Postat av: Lina

Två mysiga fotöljer med läslampor så man kan sitta där och läsa/mysa. Vad fint det har blivit (har ju inte sett det allra sista med det riktiga räcket. Kram Sis

2010-02-01 @ 10:23:29
URL: http://lmve.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja, det har vi också varit inne på. Två fårskinnsfotöljer i grått. Men sen har vi vacklat lite... vill ju inte täcka för fönsterna och ljuset för mycket heller... vi får se

2010-02-01 @ 10:32:27
Postat av: Helena

Very snygg trappa och trappräcke. Var har ni hittat det?

2010-02-01 @ 10:38:25
Postat av: Tina

Gud vad duktiga ni är =) Jag vill också ha hus men Micke är inte så sugen som mig. Nu blir det lite roligare om vi får Magda och Jonas som grannar =)

Take care

2010-02-01 @ 15:47:50
URL: http://www.redmatrix.se
Postat av: Barb

Finns det plats med en fåtölj på var sin sida av den lutande väggen i änden bredvid ert sovrum? Jag tror inte ni kommer att gå runt trappan åt detta håll--förutom Lilla J som kanske tycker det är roligt att varva runt trappräcket.



Det blev mycket snyggt!

2010-02-01 @ 20:20:40
Postat av: Ulrika

Det blir två fårskinnsfåtöljer framför fönsterna har vi bestämt nu.



Helena: Tack. De kommer från ett lokalt snickeri: Åby snickeri.



Tina: Lite svårt när båda inte är lika sugna. Hoppas så att Jonas och Magda blir grannar med er... är ju inte fel att de har tillgång till gästlägenhet också :)



Barb: Det är för trångt att få in fåtöljer vid sidan av den lutande väggen, men som sagt vi ställer dem vid fönsterna istället

2010-02-03 @ 11:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0