Irriterad

AARRGH! Jag blir så otroligt irriterad på telefonförsäljare.
Nyss ringde de från ett telefonbolag som vi redan är kunder i och vill "ge" oss en bonus för att vi är så bra kunder eller något sådant: ett mobilt bredband. De skulle bjuda på uppkopplingsavgiften och själva lilla "modemet"... och sen skulle det BARA kosta 89 kr i månaden att använda det.
När jag sa (vit lögn eller nåt) att vi inte har några bärbara datorer och dessutom fungerande internet till alla datorer i hushållet och därför inte i behov att ha ett mobilt bredband, så tyckte försäljaren att vi iaf skulle ta erbjudandet för det var ju så bra. När jag igen förklarade att vi inte skulle bära iväg med våra datorer någonstans och alltså INTE är i behov av ett mobilt bredband... så svarade han: "Men du behöver ju inte köra med bilen i 220 km/h trots att du kan..."
Hahaha det var det dummaste jag har hört! Gissar att han menar att vi ska ta det mobila bredbandet, trots att vi inte behöver det, och betala 89 kr/månaden för ingenting... bara för att vi kan och det är ett bra erbjudande.
Måste säga att det var den sämsta liknelsen och det sämsta förslaget jag hört på väldigt länge.
Jag tackade nej igen och försäljarkillen insåg sig besegrad och avslutade samtalet snabbt och lite småsurt...
Men alltså... vad tror de???!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0