Jul och nytt år

Julen kom och gick i rasande fart och nu är det nytt år. Ser med spänning fram emot 2010 och det nya decenniet med min kärlek och barnen...


Några av klapparna hamnade under granen några kvällar innan julafton. Resten lämnade jultomten under granen natten till julafton. Sonen hade svårt att somna på kvällen eftersom han var rädd att han skulle vakna när tomten var där och la paket i julstrumpan som hängde på dörren till hans rum. När jag lovade att stänga dörren så fort han somnat slappnade han av och sussade sedan gott efter 20 min.


Trappan (bakom julgranen...) kom dagen innan julafton. Trevligt att hela släkten slapp klättra på byggställningstrappan. Bordet är dukat inför julaftons-middagen och familjen myser i tv-rummet medan det sista fixas på julbordet.


Julbordet är dukat: den "kalla" delen...


...och den varma delen


Efter Kalle Anka kom tomten. Det var så många julklappar att han fick ta med sig en av sina nissar...


Lilla J tyckte det var spännande med paket, särskilt med snörena på paketen. Sen var det lite svårt att öppna paketen så vi andra fick hjälpa till med det.



Efter julklapparna var det fikadags med tårta, schackrutor, nötkakor och pepparkakor


... och kvällen avslutades så klart med godisbord (marsipan, knäck, chokladkola, wienernougat, nötter, tryfflar, pepparkakor och glögg med tillbehör.

Mycket mat blev det som sig bör...
På annandagen fick vi äran att vara med när lillasyster gifte sig med sin stora kärlek. Det var en jättefin ceremoni i rådhuset och sen for vi alla hem till oss och firade med Italiensk buffé och lyxig glasstårta, innan brudparet for vidare till sitt hotell och vi andra fortsatte med godis och mys i vardagsrummet.
GRATTIS LINA och LIZ!
Liz: Välkommen i familjen! Jag är så glad att jag fick en storasyster till slut ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0