Myrorna anfaller och jag går till motattack

Helt plötsligt har vi ofrivilligt fått massor av nya husdjur. Små och svarta irrar de runt på köksgolvet, diskbänken, kylkskåpet och arbetsbänken, som om de inte har en aning om vad de ska göra eller varför de är där. Ja... och VAD ska de göra och VARFÖR är de där... i vårat kök, de små svarta myrorna!?! Tur att min myrfobiska väninna inte är här har jag tänkt till och från medan jag plockat upp de myror som inte lyckats ungå Lilla J:s sprittande fötter eller mosat dem som vågat sig på att undersöka mina fötter och ben.
Missförstå mig rätt, jag tycker om djur! Fast inte små svarta som kryllar överallt, och jag väljer helst själv när jag tycker det passar med husdjur och vad för djur.

Fick ett tips från M på msn när jag satte på datorn i morse. Han hade varit inne på nätet och sökt myrmordsalternativ (Ska inhandla MYRR idag, men behöver undertiden ett alternativt stridsmedel för min offensiva attack). Outspädd Fun Light ska tydligen funka!?! (Vilken tur att vi hade två flaskor i kylen efter att E haft sitt pyjamasparty och en av hennes kompisar bara kunde dricka sån sorts saft pga diabetes). Problemet var bara hur detta mirakelmedel skulle presenteras för de små krypen. Provade först på en tallrik och i ett glas, men än har de inte brytt sig om att ens gå i närheten av dessa fällor. Så nu har jag helt sonika hällt ut små pölar av aspartan-saft på köksgolvet och diskbänken och hoppas på att det lockar bättre. Nu återstår det bara att vänta och se, och att hålla en övertrött (man blir tydligen det av att somna sent på kvällen och envist vakna senast halv sex på morgonen) och sprallig 1,5-åring borta från de små, röda, kladdiga pölarna på golvet. Är inte helt förtjust i tanken på kladdiga fotspår på parketten i matrummet.
Tur vi ska lämna huset snart för att åka till mina föräldrar som ska vara barnvakt medan jag roar mig med rotfyllning hos tandläkaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0