Nagellacks-avvänjning tack!

Hjälp! Jag tror jag börjar bli beroende. Av nagellack!! Av att måla det på naglarna alltså. Jag lovar, jag inte smakat en enda droppe... än så länge. Köpte två nya nagellack på GeKås i förrgår, ett glittrigt mörkgrått och ett metalliskt mörkblått, som nu har lagts till samlingen. Eftersom jag vet att det under dagen är lögn att måla naglarna och sen inte repa upp lacket på stört, ser jag alltid till att måla dem på kvällen framför tv:n eller så, och så får de sen ostört torka ordentligt under natten då jag mest bara sover och inte håller på med disk, tvätt, barnpassning, städning och annat sånt kul som brukar förstöra nymålade naglar. Igårkväll passade jag alltså på att måla både tånaglarna och fingernaglarna och valde det gråa lacket. Och tja, det blev riktigt bra... Men sen förstår ni, så kan jag inte nöja mig där utan går och sneglar på mina andra nagellack och planerar vad jag ska måla nästa gång. Idag kunde jag inte hålla mig utan passade på att måla över det gråa lacket med det nya blåa när jag ändå var på toa. Så vips har jag nu blå naglar istället... och börjar redan fundera på om jag inte vill att de ska vara röda istället... eller kanske ska jag måla på ett av de där genomskinliga med glitter över det blå... så ser de kanske ut som små stjärnhimlar...

Hur ska det gå när jag börjar jobba igen, och inte får ha nagellack. Fatta vad jag under jobbdagarna kommer gå och fundera ut hur mina naglar ska målas till helgen och hur i allsin da'r ska jag hinna med alla färgbyten? Får nog ta till nästa vecka som avvänjningsvecka...


Mina naglar under påskhelgen. Hade då inte helt utvecklat min besatthet än dock... tror färgen fick vara kvar hela ledigheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0