Saftigt golv

Provade igår på att tvätta golvet med saft. Det blev inte så bra... om man inte gillar golv av det mer kladdiga slaget förstås. Men den kategorin tillhör inte jag, så jag tvättade om det med vatten. Sen, efteråt, kom jag på att det kanske kunde fungerat bra som flugfångare för alla miljontals flugor som flyttat in i vårt hus. Men det var ju så dags då, får nöja mig med den vanliga flugsmällan istället. Rätt effektiv, man ser både dum ut och får motion OCH blir av med flugor och eventuell irritation.
Förstår inte varför flugorna ska envisas och bo hos oss. De är inte värst vidare smarta heller, som försöker forsera fönstret när vi har en stor altandörr öppen där det bara är att flyga ut. Nä, de fortsätter surra mot fönstret som om de tror det helt plötsligt ska ge vika. Dumma, irriterande djur. Men vårt saft-golv klarade de sig undan iaf. Vilken tur de hade.

Kommentarer
Postat av: Barb

lol

2010-06-24 @ 14:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0