Sammanställning

Okey, dags för sammanställning och resultat av gårdagens maraton:
Lägga yngsta dottern: G
Lägga gick bra, men sen tyckte hon att det där med att sova är rätt onödigt. Roligare att sitta uppe med storasyster ju.

Droppa av sambon på krogen (kl. 11 på förmiddagen!!!): MVG
Var i god tid, sa hej då och vinkade adjö precis som sig bör (och var rätt glad att han faktiskt inte kommer hem ikväll, utan imorgon när han ...förhoppningsvis... nyktrat till lite)

Handla med sonen i släptåg: MVG
Inget gnäll från sonen (kan vara pga av allt godis och annat onyttigt som inhandlades, sockerberoende som han är) och jag fick inte ens avstämning.

Laga lunch till barnen: G -
Råkade visst fixa fika först och lunch sen. Inte så praktiskt när man vill att barnen ska få i sig lite mat (av det ovanligare slaget som köttbullar och makaroner) och inte bara massa sött under dagen. Lilla J (som knappt sovit något) proppade dock i sig både sockermunkar, kakor och en hel burk barnmat. Så hon skötte sig, som vanligt när det gäller mat...


Allt som behövs en solig förmiddag hos oss

Åka till Smultronstället och äta glass: VG
Packade, fick in barnen i bilen och kom iväg nästan i tid. Lite jobbigt att mobilen strejkade och jag inte kunde tala om för väninnan att vi var på väg eller var vi skulle träffas dock. Men det löste sig ändå.



Hemfärd från Smultronstället: IG +
De stora barnen höll sig i schack ungefär halva färden hem och bråkade sen oavbrutet resten av vägen. Ungefär samtidigt somnade Lilla J (klockan fem på eftermiddagen...)

Lägga Lilla J och resa till hamburgerstället: VG +
Bara lite protester från lillan när hon skulle lägga sig (en halvtimma senare än vanligt pga den lilla powernapen i bilen). Tog med mig Mellan T (sonen) i bilen till hb-stället för att undvika syskonbråk som väcker lillasyster. Glömde inte att beställa något och fick med allt jag beställt hem.

Film- och sommarmys framför tv:n med popcorn, godis, chips och läsk: VG
Skulle blivit MVG om inte filmerna strulade så vi till sist fick välja en gammal film vi redan sett. Barnen valde "Tsatziki, vänner för evigt". Toppen!! Den hade vi ju bara sett 10 gånger innan...


Idag behöver vi inte äta någon mat, vi ska leva på alla de miljoner kalorier vi proppade i oss igår. Praktiskt!

Natta stora barnen och mig själv: MVG
Barnen var så slut efter dagen att de nästan bad om att få gå och sova efter filmen. Önskar man kunde spara det ögonblicket till en annan dag när det inte riktigt är lika lätt att övertala dem ner i sängen. Det var heller inga problem med att få mig själv i säng. Gick alldeles utmärkt och sömnen kom efter bara 5 min med Wallander i öronen.

Jodå, dagen klarades nog av med VG i bagaget tycker jag ändå...

Kommentarer
Postat av: Lovisa, 12 år!

Kolla min blogg! Där är bilder på presenter som jag fick.



Kram Lovisa PS. Hälsa Emily!DS.

2010-06-18 @ 11:40:01
URL: http://lovisaworld.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken dag...ar imponerad! Kramar Sis

2010-06-18 @ 14:47:30
URL: http://liz-lina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0