wohoo

Hejsan hoppsan! Nu återupptar jag mitt liv på nätet igen... om man nu kan kalla det "liv". Finns många som har åsikter om det har jag hört. Men det struntar vi i idag tycker jag. Solen skiner ju...

På möhippan för kompisen för två veckor sedan kom jag på den briljanta idén att vi skulle göra en kalender på foton från dagen, och självklart tog jag på mig HELA ansvaret för det. Tänkte inte på att jag faktiskt har tre barn, ett jobb, en sambo, ett hus, en konstig katt och dessutom skulle fixa midsommarfirande (visserligen ett lugnt sådant men ändå) dagen innan bröllopet. Dessutom hade undertecknad aldrig någonsin använt photoshop och fick ägna tre dagar till att lära känna detta trevliga men något krångliga program. På den positiva sidan står nu att jag börjat få en aning om hur programmet funkar, på den negativa står att jag inser hur mycket det finns att lära sig och hur osocial jag kommer vara när jag ska fortsätta utforska detta eminenta program.

Efter en hel del blod, svett och tårar (både från mig och sambon, som fick leva ensamliv på kvällarna när jag och photoshop kompade) blev kalendern klar och väldigt uppskattad av bruden, säger hon iaf (vet inte om jag skulle uppskatta sådana bilder på mig).

Nu måste jag och sambon stå ut med sol och bad för oss själva i väntan på att min föräldrar ska komma ut med vår lilla bus. Stackars oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0