Ny vecka

nya tag. Jag fick ställa in mitt tandläkarbesök idag (...också, ställde in ett förra veckan pga hosta) eftersom förkylning plus allergi har satt sig i bihålorna. Att ligga ner på rygg i en tandläkarstol i en och en halv timma kändes rätt ohållbart om man säger så, det får finnas någon måtta på pina. Nu har jag och lillstrumpan mysmorgon istället, och om en stund ska jag ta hand om köket som ser ut som ett bombnedslag efter mors-dag-grillkvällen tillsammans med mina föräldrar och syster igår.
Igår ja... vilken helt underbart mysig och trevlig dag!! Först var det visserligen städning av huset tillsammans med älskade M som gällde, jag dammsög och våttorkade golven och M putsade alla fönster. Kanske inte så mysigt under tiden, men väldigt skönt efteråt. Sen njöt vi i solen på altanen en stund med glass och kaffe, medan lilla J sov.
Middagen och eftermiddagsfikat intogs hos svärföräldrarna i Rejmyre och sen inhandlades kyckling, cocktailtomater, färska champinjoner och färsk lök till kvällens grillspett. Nu hoppas jag kvällarna kommer fortsätta vara sådär fina och sköna som igår, för jag fick mersmak!!
I eftermiddag hämtar jag äntligen hem storbarnen igen och så väntar kaos, bråk, mys, gos, aktiviteter och storfamilj igen! Vi ska även försöka hinna med att måla färdigt huset... får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0