Överraskningar på hög nivå

Vad trevligt det är när busschauffören helt plötsligt tar upp mikrofonen och tackar alla resenärer för att vi är så trevliga och roliga att köra. Det händer inte alltför ofta annars.
Sen blir det extra trevligt när man hör "Hej Ulrika"  på vägen ut från bussen. Där sitter mamma, som troligen åkt samma buss hela vägen från grannstaden. Lite synd att vi såg varandra så sent, men ändå trevligt att ses.
Resten av bussresan var väl däremot inte alltför upplyftande. Jag läste min studielitteratur (i Evolutionär medicin) om genetiska sjukdomar och åldrande. Inte jätteuppiggande precis...

Nu ska jag ta en kopp kaffe och återgå till mina "glada" studier innan det är dags att göra sig iordning inför kvällens föräldramöte-maraton, först i sonens klass och sen i dotterns. Ska bli spännande. Jag vet att det kommer bli intressant iaf i en av barnens klasser, där det finns en förälder som är duktig på att fälla både lite knepiga och förvånande frågor och kommentarer, och gärna många sådana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0