Soliga fina lördag

Nej då, jag är inte helt veckovild. Jag vet att det är... ööhh... onsdag idag. Men den bloggen jag skulle skriva i lördags blev aldrig av, så jag gör det nu istället.

Så, vad gör man när solen för en gångs skull skiner en ledig lördag och hela storfamiljen är hemma och inget är inplanerat under dagen?!
Man packar ner fika i en ryggsäck, letar fram svampkorgen, stuvar in barnen i bilen och drar till skogs

Instuvade barn



Framme


Syskon i skogen


Familjen Kantarell


Lilla röda fallfärdiga Valknuts-stugan


Fika-paus på farstubron

Efter några mysiga timmar (bortsett från tweenie-dotterns konstanta gnäll för än det ena än det andra) bland granar, mossa, ljung och sten återvände vi hem med en korg full av släkten Kantarell (som tydligen hade släktträff i skogen) och tre trötta barn. Sen återstod bara det roligaste (ja jag är ironisk):


Rensa svamp hela eftermiddagen på altanen

Men när kvällsmaten var klar så var det nog ändå värt det


Kvällsmat

Snart ska jag och Lilla J ta en busstur in till stan för att bli upphämtade av M som ska skjutsa oss till bilverkstan... Sen har jag nycklar till bilen igen. Vilken frihet!!
Undrar vad vi ska fira det med ikväll, kanske ska ta fram oxfilén ur frysen. Eller så är det bättre att spara den till senare när vi tröttnat på nudlar och blodpudding, som lär vara den diet vi kommer ha ett tag framöver efter att ha betalat hela bilnyckel-kalaset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0