Och så har nya året kommit igång

Nyårsafton firades i glada vänners lag med 10 vuxna och 8 barn i en enda röra... Fast en rätt ordningsam och trevlig röra. Både barn och vuxna skötte sig ypperligt och allt var sådär jättetrevligt som det ska vara. Dessutom åt vi en himla massa god mat och därtill ost, kex och godis...

Lilla J hittade dagiskompisens något för stora prinsessklänning och bytte snabbt ut nyårsstassen


Årets sista grillade kött...


Glassbomb till efterrätt... Gissa vem som satt kvar längst och åt efterrätt


I väntan på att fyrverkerierna skulle komma igång

Nyårsdagen var inte fullt lika mysig. Jag började dagen klockan halv sju (efter två timmars sömn, trots att vi åkte hem direkt efter tolvslaget... varför ska det vara så omöjligt att somna på direkten???) med att köra de 5 milen till jobbet på glashal motorväg. Det var bara jag som körde i 80 hela vägen... eller vänta... det var ju bara jag som var ute och körde. Mötte fem personbilar, en lastbil och en buss i andra körriktningen och inte en enda bil i min körriktning.
Varför måste folk envisas med att få infektioner under jul och nyår? Kan inte alla vara friska då? Och varför så många? Känns så himla onödigt. Naturligtvis var vi en personal för lite pga sjukdom (ironiskt nog) och hade prover som om det skulle vara en helt vanlig vardag. Det blev till att jobba över och köra hem i mörkret på en om möjligt ännu halare motorväg (och nu dessutom med lite mer trafik). Sen var jag inte den piggaste och mest sociala människa man kunde hitta resten av kvällen.


Den enda fördelen med att jobba nyårsdagen; knytfrukost och frukt- och godiskorg från ledningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0