Tillbaka i vanliga rutiner

Igår fick jag åka hem lite tidigare från jobbet, Lilla J hade feber och behövde komma hem från dagis.
Men hallå! Jag hade ju nästan glömt hur man gör när man vab:ar, det är ju flera veckor sen sist... Som tur var kom det tillbaka till mig väldigt fort. Det sitter liksom i ryggmärgen nuförtiden.
Sen vet jag inte om det är fel på vår termometer eller om vi alltid blir friska (trots att vi känns brännheta och mår kasst) när vi är hemma, för när vi kom hem kunde vi inte hitta någon feber hos Lilla J (och jag och sambon har aldrig feber enligt termometern, en panntermometer, hur dåligt vi än mår). I morse möttes jag av en relativt pigg, men rätt varm, dotter när jag kom in i hennes rum. Ingen feber i pannan idag heller... Tror det är dags att införskaffa en ny, annan slags, termometer... eller så är hon helt enkelt helt frisk och feberfri (tvivlar lite på det dock)
Vi är i alla fall hemma idag och tar det lugnt, i sådär 3 minuter åt gången, för säkerhets skull.
3 lugna minuter

Men nu har det varit tyst inne på Lilla Js rum rätt länge, så det är nog dags att göra en koll.
Sen borde jag passa på att plocka undan alla papper, leksaker, kläder och annat smått och gott som ligger på fel plats här i huset, och även baka lite bröd, eftersom det är på upphällningen, och vika den rena tvätten som ligger i en stor hög i tv-rumssoffan. Vet bara inte var jag ska hitta orken. Det räcker liksom med att ta sig uppför och nerför trappan till övervåningen, en utmaning utan dess like för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Elin

Tro det eller ej men den bästa febertermometern är rumptermometern, visar aldrig fel :)



Hoppas lillstumpa kryar på sig snart!



Kram kram

2011-01-28 @ 11:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0