Vart tog måndagskaoset vägen??!!

Idag älskar jag min familj lite extra mycket. Det har liksom varit en sån där helylle, jättemysig och trevlig kväll, och inget sådant där vanligt måndagskaos alls (och det vågar jag skriva eftersom barnen nu är på väg i säng). Ingen klagade dessutom på den ugnsstekta falukorven och makaronerna utan åt med god aptit... trots att stora barnen fick makaroner i skolan idag och falukorv inte alltid går hem hos dem.
E blev nog dessutom rätt mycket nöjd med både sin säng, sitt ommöblerade rum och sitt dockskåp. Jag väljer iaf att tolka hennes studsande och fnissande runtom i rummet som det. Och nu har hon tillbringat hela kvällen med att möblera dockhuset. Alla yttepyttiga små atiraljer (som små colaflaskor, krukväxter, godisautomter etc) har äntligen fått lämna sina påsar och flytta in i det gul-vita huset.
E i möblerar-tagen (nej vi har inte drogat henne efter hennes hysteriskt glada utfall när hon upptäckte sitt rum, hon blev bländad av kamerablixten)


möbleringen påbörjad... men långt ifrån klar.

Nu är det dags att säga god natt till mina skolbarn och stoppa om dem (jag passar på så länge jag får). Sen gör jag nog kudden och täcket i min säng sällskap eftersom jag som vanligt sov högst 1,5 timma åt gången i natt...och sammanlagt två gånger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0