Man ska aldrig säga att det inte kan bli värre

När man inte tror det kan bli värre så... häpp: sönderhostat muskelfäste på höger sida av ryggen. Jag kan informera om att om det var jobbigt att hosta förrut så är det 100 gånger värre nu. Det liksom går inte, fast det skiter halsen och lungorna fullständigt i.
Doktorn på MVC tyckte inte det lät sådär jättebra med alla mina förvärkar heller, så nu är jag beordrad vila och är sjukskriven 3 veckor till (inget är dock igångsatt eller öppet, så vila ska räcka och jag skulle absolut inte oroa mig). Troligen fortsätter sen sjukskrivningen även efter dessa veckor.
Repris på förra graviditeten med andra ord, fast då var det blodtrycket som härjade, vilket för tillfället är nästan det enda som håller sig i schack denna gång.
Det stod på någon sida om graviditeter att "ingen har sagt att det ska vara lätt att vara gravid"... men hallå, någon måtta på det hela får det väl ändå vara.
Jag fick iaf se lilla Knyttet en snabbis när doktorn undersökte mig med ultraljud idag. Den mår alldeles prima och motionerar för fullt där inne. Ingen nöd på bäbisen med andra ord. Bara mamman som är på god väg till totalt psykbryt eller något.
Men snart är det vår på riktigt och sen är det snart dags att bli av med magen en gång för alla. Å vad jag är glad att detta är absolut sista gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0