Vinterbus och julmys

Jag har fortfarande mycket kvar på min "att göra"-lista som borde varit gjort men som inte hunnits med. En hel del lyckades vi trycka in i helgen men det lär ändå bli fullsmäckade tre dagar nu innan julafton.
Men jag ska inte bli stressad. Nej, nej, nej. Det som inte hinns med hinns helt enkelt inte med, man får prioritera...
Helgen blev, trots att vi tryckte in en del från "att göra"-listan, en riktig vinter-mys-helg. Vi hann bland annat med:

(Lördag)
* Storstädning av storhuset
* Matinköp
* Julgransköp
* Marsipanfigurs-tillverkning med hela familjen
Alla fina marsipanfigurer som skapades under lördagseftermiddagen

* Göra chokladminttryffel
* Äta lördagsmiddag vid brasan i matrummet
* Lördagsmysa med film och alldeles för mycket godis, chips, ostbågar och läsk

(Söndag)
* Koka risgrynsgröt
* Fräsa nedför Sörsjöns backar på pulka och snowracer

Lilla J tyckte pulka var kul, men ett rätt konstigt sätt att ta sig fram på. Och snön var lite läskig

Hej vad det går... storbarnen rasar nedför backen

* Äta risgrynsgröt
* Klä julgran
* Julpynta huset ("Hmm tomtar överallt" som sambon muttrar med en skeptisk ton)
* Se färdigt lördagsfilmen som fick avslutas efter halvtid under lördagskvällen pga trötthet


Nu ska jag ta tag i julstöket som inte hunnits med. Idag blir det laga Janssons frestelse och baka minipepparkakor. Sen ska storbarnen skjutsas till sin pappa och så tar jag och lilla J en tur till mataffären och kanske till lite andra affärer för att se om det finns några julklappar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0