Mycke' nu...

Ojojoj, nu är det mycket... och rörigt. Jag skulle behöva göra en diskrensning och defragmentering på minnet innanför pannbenet för att reda upp allt tror jag.
I helgen jobbade älskade M på med golvet på övervåningen och jag tillbringade nästan hela lördagen i köket och bakade och lagade barnmat. Söndagen försökte jag mig på lite måla hus eftersom det inte skulle regna... vilket det gjorde när jag kommit drygt halvvägs. Färg rinner jättebra när det får duscha lite... hmpf.

Nybakt rågbröd


blivande barnmat; köttgryta med ärtor och majs och fiskgryta med broccoli och morötter


Den här veckan är storbarnen här: mysigt, trevligt, roligt, gosigt och... kaos, som vanligt. När man bygger hus blir det dessutom om möjligt ännu mer kaos. Barn, snickare, sambo, elektriker och plåtslagare som springer omkring om vart annat dag som kväll. Dessutom fyller stordotter E tio år på fredag med följden att födelsedags-fredagsmys och stort lördags-släktkalas ska ordnas. Jag har skrivit långa listor med mat (italiensk-inspirerad buffé) och annat gott (bullar, kakor, snacks, godis och dricka) som ska inhandlas (i eftermiddag) och snart ska jag sätta igång och baka chokladtårtbottnar till den obligatoriska choklad-mint-tårtan som ska serveras på kalas-fikat. Jag TROR vi kommer bli mätta om man säger så.
Husbygget skrider framåt. Vi har nu skorstenar på taket, ett påbörjat balkongbygge, golv på övervåningen och elektrikerna har jobbat sent för att vi ska få igång bergvärmepumpen så vi kan stänga av de direkteldrivna elementen. Idag kommer dessutom sotaren och ska inspektera och förhoppningsvis godkänna den förlängda skorstenen så vi kan elda i braskaminen igen. Alltid mysigt såhär när höstmörkret börjar göra sitt intrång.
påbörjad balkong



skorstenarna på plats, på taket som numera har takpannor



golvet är isolerat och lagt (barnrums- och badrumssidan)



... och även på sovrums- och barnrumssidan



balkongutgång-fönster och blivande trapphål (till vänster i bilden)


Nu väntar kaffe och fralla och sen är det ingredienserna till chokladtårtbotten som åker fram.

Kommentarer
Postat av: Lina

Ser verkligen fram emot mysiga filmkvällar i stora huset när det är klart! Var ska mitt rum vara? =)Saknar dig. Love ya!!! /Sis

2009-10-08 @ 14:05:58
URL: http://lmve.blogg.se/
Postat av: Jessica

Brödet ser riktigt gott ut. Blev det av att du provade surddeg? Jag har precis startat min första surdeg och undrar hur det kommer bli.



Roligt att följa ombyggnaden! Ser ut att bli fint.



/Jessica N

2009-10-10 @ 19:29:47
URL: http://mcjessica78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0