Plötsligt var vår

altan borta härom dagen. Eller jo jag visste ju att den var på väg bort för jag såg genom fönstret hur snickarna sågade och slet bort plankorna för glatta livet. Det gällde bara att komma ihåg det när man sen öppnade altandörren så man inte tog ett steg ut...
Gamla altanen borta


Med samma rasande fart påbörjades den nya altanen och det förråd vi bestämt vi ville ha på vänstra sidan, så huset ska se symetriskt ut och så vi ska ha någonstans att förvara grill och dynor och sånt...


Nya altanen påbörjad, plus ett förråd för förvaring av grill och dynor mm.



...och förlängd, så vi har altan även framför köksfönstret


Nu är altanen klar och vi väntar på en trappa upp till den. Lite omständigt att klättar på stege upp och ner.


förrådet färdigt och "altangolvet" lagt...



... och även åt andra hållet



Bara trappan kvar för snickarna (på mitten, under balkongen) och balkongräcke där uppe.


Idag har jag roat mig med att tömma bokhyllan i vardagsrummet och fönsterblecken runtom i huset. Och M har spenderat två kvällar på en kökspall med armarna i vädret och skruvat ner innertaket

Innertaks-nedtagning

Det är nämligen dags för byte av fönster (imorgon onsdag) och upptagning av trapphål respektive rivning av innertaket i vardagsrummet (fredag). Vi kommer med andra ord känna av bygget även här inne under och efter denna vecka. Lilla jag får ta med mig dottern och hålla mig borta från huset dagtid, eftersom vi inte har någonstans att vara (om vi inte vill bada i damm och smuts i ett tomt och rörigt fd vardagsrum)
Ikväll och imorgonkväll blir de sista kvällarna vi tillbringar i detta vardagsrum tittandes på tv. Känns konstigt på ett rätt trevligt men underligt sätt... *ler*
Jag och lilla J hann även med en promenad i fina höstvädret i eftermiddags. Skönt och välbehövligt.


Höstutsikt från nya balkongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0