Hur menar de egentligen?

I fredags stod det som vanligt fredagsmys på schemat och vi bestämde oss för planstek till kvällsmat. För en gång skull läste jag lite extra på det lilla instruktionspapperet som följde med plankorna när vi köpte dem och blev lite fundersam



I sista stycket står det:
"Sätt in plankan med kött och grönsaker i 225 grader varm ugn ca. 10 min. Efter halva tiden, klicka på potatismoset och låt stå tills moset fått en gyllenbrun färg."

Är jag helt ute och cyklar? Eller blir det inte ca 5 minuter som köttet och grönsakerna ska stå i ugnen innan man klickar på potatismoset? Eller hur menar de?
Tur jag gjort plankstek förr och fortsatte göra på mitt sätt, så jag slapp stå där hela kvällen och fundera över hur jag skulle gå till väga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0