Regn ute, bus inne

Usch, tycker inte om regnet. Jag skulle verkligen behöva sol och värme... något som piggar upp. Får väl nöja mig med kaffe och chokladbit(ar). Mår fortfarande inte bra och har börjat tröttna rejält. Varför kan jag inte bara bli antingen helt frisk (att föredra helt klart) eller jättesjuk?!! Att gå och må halvkasst tar kål på mig. Sen skulle jag ju ljuga om jag sa att jag inte grubblar och oroar mig en aning för vad doktorn kommer fram till, även om jag försöker förtränga det. För det är säkert helt i onödan, "waste of time" liksom. Men är man en grubblare så är man...
Igår fick vi ordning på infarten till vårt hus (bara sista "touchen" kvar... typ jämna till sista biten och lägga på mer grus). Älskade sambon har grävt sönder hela sin kropp på grästuvor o rötter, och själv har jag krattat grus til leda, men nu är det gjort. Det har bara varit en liten grusad gång innan, där vi har släpat väskor och andra grunkor inför båthelger och matkassar efter storköp fram och tillbaka, men nu är den breddad så man kan köra nästan ända fram till huset. Underlättar rätt bra när man ska packa i och ur bilen! Sen kommer det dessutom underlätta för lastbilen/lyftkranen som ska fixa på vår extravåning i höst, ett stort plus i kanten...
Längtar så tills vårt hus är utbyggt och färdigt, men det är en lååång väg dit än så länge.
Idag har jag extra sällskap av "Koffie the dog", svågerns Briard-valp som inte hade någonstans att ta vägen när matte är på sitt dagisjobb och husse åkte på Stockholmsjobb.
Han ligger så snällt här vid mina ben och vilar, medans "lilltrollet Bus" kryper omkring på golvet och upptäcker vardagsrummet ur grodperspektiv. Hon har "bara" varit på stackars vovven tre gånger än så länge. Som tur är är det en extremt snäll och lugn valp som bara tittar lite fundersamt på henne (kanske ger henne en slick i ansiktet) och sen vänder på sig så att nosen och öronen är utanför farozonen.
Nu kommer det rätt missbelåtna läten från golvet... dock bara från dottern ej från hunden... tror det är dags för lilla J att ta en sväng till sängen för att samla energi till nästa upptäckaromgång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så det blir utbyggnad iaf, spännande. Hur mycket större kommer det att bli?



Jisses så söt hon är lilla Joline!



kram till dig och jag håller tummarna att du känner dig frisk snar och att prosvaren bara har positiva besked!

2009-06-10 @ 15:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0