Tandtroll

Idag var jag hos tandläkaren.
Jag har verkligen världens bästa tandläkare, hon är lung, snäll och trevlig och tar sig alltid tid och berättar och förklarar och lämnar inte något obesvarat eller till slumpen. Extra stort plus är att även hennes tandsköterskor är hur trevliga och snälla och bra som helst också. Plus att stället känns varmt och välkomnande och inte alls som vissa andra stressiga och kala ställen jag varit på innan.
Tyvärr hjälpte inte detta mina tänder idag. Jag har ju som nämnt innan haft ont i en tand och befarat att det stora hålet jag lagade för drygt ett år sedan börjat ställa till problem igen. Rätt befarat! Tandtrollen har lyckats ta sig in i tanden och ner till roten och förstört rätt bra. Det är bara rotfyllning som gäller (eller rotbehandling som min tandläkare så fint kallade det). Inte nog med att man måste spendera två omgångar med borrar och slipar och annat kul man hittar på tandläkarens verktygs-bord, jag måste betala en nätt liten summa på nästan 6000 kr för det också! Men då ingår i och för sig ännu en behandling med gjutning och fastsättning av en ny tandkrona också...
Yippie! Vet rätt mycket andra, trevligare, sätt att göra av med 6000 kr. Men vill man ha friska tänder så är det bara att bita i det sura äpplet (och vänta en stund med tandborstningen, eftersom man annars sliter på emaljen...)
Nu dansar Lilla J sig yr till Timmy lamm. Kanske ska stoppa henne innan hon dråsar in i tv-bänken eller vardagsrumsbordet.
Ikväll blir det fredagsmys utan sonen som längtade efter mormor och morfar och ska spendera natten där. Vi får klara oss ändå på något sätt, massa fredagsmys-chips och dip tröstar nog lite iaf.

Kommentarer
Postat av: Barb

Vilken intressant beskrivning av besöket hos tandläkaren! Jag var också hos en ny (för mig)tandläkare igår och var väldigt nöjd med personalen och behandlingssättet, men jag får ha överseende med röntgensystemet för det gjorde ont att hålla filmhållaren vid rätt vinkel i munnen. Valde tandläkaren pga att han är den enda inom gång avstånd hemmifrån har vid stadens kant, så det var rena turen att det blev så lyckat. Tandsköterskans far har undervisat i grekiska vid ett seminariet i Stockholm och hon har två bröder som är pastorer....

2010-04-23 @ 22:33:45
Postat av: Barb

2010-04-23 @ 22:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0