Förkyld

Lilla J:s inskolning fortsätter att gå som smort. Nu lämnar jag direkt på morgonen, och vinkar i stora fönstret. Hon vinkar tillbaka, fast oftast med en lätt förvånad min... tills något annat spännande händer där inne.
Som en liten present från första inskolningsveckan har jag fått en rejäl förkylning. Jag håller på att bli galen på min kliande, rinnande näsa, som på nätterna täpper till sig så jag inte får luft. Det blev inte mycket sömn i natt, vilket inte gör förkylningen bättre precis.
Dessutom tycker mina leder inte alls om kylan som är nu. Det tar flera timmar att få något sånär fungerande fingrar på morgonen, för att inte tala om fötter och knän. Jag står i valet och kvalet om jag ska bemöda mig med att ringa vårdcentralen igen och se om de kan fixa en tidigare tid hos reumatologen. Tror dock inte tiden blir så väldigt mycket tidigare än den jag fått i mitten av februari så det känns nästan onödigt.
Det får väldigt gärna bli vår snart i vilket fall... även om vi slapp slask-vintern denna gång och äntligen fick snö som ligger kvar. Trevligt på något sätt att det är så mycket snövinter att man har hunnit tröttna på den...
Fina vita vinter... som gärna får lämna över till glada gröna vår snart.

Kommentarer
Postat av: Vicke

vad bra att det har gått bra med inskolningen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0