Alive

Ja då, jag lever och har inte lämnat bloggvärlden...
Vi kom hem helskinnade från Skåne, fast kanske aningen senare än beräknat. Förseningen kan ha haft något med det "lilla" stoppet i Ullared att göra... Ullared och GeKås, vilket fascinerande fenomen! Men det tar vi mer om en annan gång
Nu har vi varit hemma 1,5 dygn och jag kunde börjat undra om vi varit iväg alls... om det inte var för tvätthögarna inne i badrummet, påsarna med sand, stenar och snäckor från danska västkusten inne på kontoret (med dem och tillsammans med lite annat smått och gott från Danmark tänkte jag så småningom hitta skapandet i mig och fixa ihop lite minnestalvor till barnen och ljusarrangemang inför höstens mörker) och alla bilder från bilresor, rastplatser, Legoland och badstränder som ska sorteras.


Lite av det vi (jag) samlade in på badstränderna


osorterade bilder

Jag gjorde mitt bästa med att ta med mig vårt fina semesterväder hem till Sverige, eftersom jag hört att solen höll sig borta rätt bra här hemma medan vi hade jättefint väder, och igår såg det ju ut att fungera riktigt bra. Eftersom det var varmt och solen sken fixade vi bara det viktigaste och passade sedan på att njuta av vår trädgård och pool


Lilla J har blivit ett riktigt vattendjur och vill ta sig fram själv i poolen, trots att vattnet står henne till hakan

Men idag är himlens stora vattenspridare på och matar växter och blommor, så det blir till att åka och handla lite nödvändigheter och fixa inomhus. Kanske till och med få bort de små alptopparna av tvätt i badrummet rent utav.
Solstolarna känns inte så inbjudande idag och får klara sig själva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0