Är det jul nu?

Oj, jag tror jag vaknade lite tidigt, eller är det jul nu?
I och för sig är det ju faktiskt första advent nästa helg, så det är väl okey att ruska av sig sömnen lite i alla fall. Nästa helg ska jag och familjen dessutom fira Thanksgiving hos systern och svägerskan. Har man en amerikan i släkten, som bosatt sig här i kalla och mörka Sverige, så får man hjälpa till att hålla lite på de amerikanska traditionerna också.

Idag är det annars en riktigt stor dag.
För två år sedan valde vår Lilla J att äntligen (!!) komma ut till oss.


Vad väntad och välkommen hon var, och vilket underbart äventyr vi har varit med om de här två åren.
Tänk vad fort åren går! Det var ju inte länge sedan hon låg i min famn vid bröstet, lilla snuttan.
Nu väntar en helg med födelsedagskalas i dagarna tre. Vi ska även passa på att fira stora dottern som fyllde för drygt en månad sen, men som inte fått det stora släktkalaset än eftersom mamman och lillasystern varit sjuka och trötta.

Idag proppar jag alltså i mig panodil mot onda bihålor (lite feber, men det låtsas jag inte om) och värkande nacke, och tar fram städ- och baksinnet. Här ska förberedas. Och ikväll börjar vi så smått fira med fredagsmyskalas. Då blir det tacos, glasstårta, godis och så klart massa presenter.
Dags att ta sig samman och sätta igång, men först lite kaffe och Grey's anatomy för att vakna till och invänta panodilens verkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0