Effektiv helg

Men vad konstigt det blev. Jag satte mig framför datorn för att skriva min kursuppgift som skulle varit inlämnad i fredags, men som alltså inte blev inlämnad i tid den här gången heller (frågan är varför jag fortsätter lämna in uppgifterna, lär väl inte bli godkänd ändå så sent som jag får in dem varje gång). Men så hamnade jag i bloggvärlden istället. Lustigt! Det har ju ALDRIG hänt förrut...

Igår spenderade jag och mina syskon hela dagen hos våra föräldrar för att ta hand om våra lager av barndomssaker och pryttlar i deras källare och garage. Utrensning på hög nivå med andra ord. Jag förstår inte hur mycket man kan spara genom åren, eller jo nu förstår jag för jag såg ju själv med mina egna ögon.

bara en femtedel av det som fanns i föräldrarnas källare

Det var allt från gamla skrivböcker från 2:a klass till stickade dockkläder och egenhändigt gjorda färglada lerskålar från dagis, till halvtrasiga nötta gosedjur och fula plastleksaker. Lite saker sparades men det mesta åkte antingen i sopsäckar till returpunkten eller i en stor kartong till Second Hand. (Ni får själva gissa vart lerskålen blev av, behöll den gjorde jag inte).

Idag är jag lite dagen efter. Inte för att det blev något firande och hårt festande igår när vi äntligen var klara (räckte så bra med middagen mamma och pappa fixade åt oss), utan för att dotterns hosta vägrar att släppa taget och jag och sambon har varit uppe hela natten med henne. Idag har hon dessutom lyckats hosta upp både frukosten och den dricka hon fått i sig under eftermiddagen. Nu håller vi tummarna för att hon får behålla kasslern och potatisen i magen och hålla dem undan slemlagret i luftrören. Det är bara att inse att jag inte får gå till jobbet imorgon heller, det lär bli ett besök hos doktor Latinamerika igen istället.
Jag har dock hunnit med att koka äppelmos mellan hostattackerna. I sista sekund, för äpplena började se aningen slitna ut i kylskåpet. Nu vill jag inte se ett stött äpple på väldigt längre, särskilt inte i kombination av en skalare och kniv och skärbräda... Men det är trevligt och gott med hemkokt äppelmos.

Lät det som om studieboken suckade högt här bredvid mig, då är det kanske dags att ta tag i sig och skriva de där 500 orden om hur bra det är med evolutionära vinklar i vetenskapliga medicinska studier.

ser ut som slime, men är faktiskt jättegott äppelmos



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0