Nattliga övningar av lite annat slag

I natt ägnade vi oss åt nattliga övningar, jag och sambon:

Upp ur sängen, in till Lilla Js rum, fixa iordning kuddarna för att hon ska komma upp med huvudet lite, vända henne rätt (från Pippi Långstrumställning med fötterna på kudden), leta reda på nappen, återvända till sängen och invänta nästa hostattack följt av gnällgråt.
Trots att vi tog varannan gång var vi rätt trötta efter 3, för att inte tala om efter 4 timmar.
Under 20 minuter räknade jag till 48 små hostattacker och 5 stora, och så höll det på mellan kvart över elva och tre.

Jag har varit med om trevligare nattliga övningar om man säger så.

Om man räknar bort den där tröttheten som av någon underlig anledning har tagit över mitt huvud, eller ja förresten hela kroppen, så mår jag faktiskt lite bättre idag. Fick i måndags lov av doktorn att öka min kortisondos, vilket har gjort underverk för mina leder, och dessutom är jag feberfri. Bara lite yrsel och tryck i bihålorna kvar. Hade det inte varit för att jag måste ägna mig åt vård av barn, hade jag säkert kunnat jobba idag. Vad trevligt det hade varit.
Just nu springer barnet jag vårdar runt och busar och hoppar framför tv:n, nästan så man undrar varför hon är hemma från dagis egentligen. Tror dock hon slaknar rätt snart och behöver göra en närmare granskning av spjälsängen igen. Hoppas jag på i alla fall, för jag har absolut inget emot att granska min säng lite närmare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0