Doktor Latinamerika, chockerande nyheter och födelsedagsbilder

Nu har jag varit med Lilla J och besökt doktor Latinamerika på vårdcentralen. Har hört att det är sällsynt med läkare som tar sig tid att lyssna och undersöka ordentligt, men ännu en gång har jag haft tur att träffa på just en sån. Läskigast av allt var när doktorn lyssnade på lungorna med stetoskopet, sticket i fingret var rena barnleken tyckte Lilla J. Troligen har lilla hostan varit ordentligt infekterad av baciller eller virus som nu orsakat bronkit, men blodprovet visade att de antagligen är på väg bort så ingen antibiotika, bara ordinerad lugn, vila och mycket dricka (tror inte doktor Latinamerika har någon egna 2-åringar dock). Blir antagligen hemma hela denna vecka också med andra ord.

För tillfället sover min lilla gnällhosta, och jag tänkte ta tag i mina studier. Läste i studielitteraturen förra veckan att stenåldersmänniskorna levde på växter/grönsaker, kött och nötter, och att våra kroppar idag inte har hängt med utvecklingen och fortfarande är gjorda för den dieten. JAG ÄR I CHOCK! Vad hände med mjölkchokladen, de sura colanapparna, dumlen, de salta pastillerna och ostbågarna? Hur fick människorna på den tiden i sig den näring de behövde? Något måste vara fel. Klart att det fanns godis, glass och snacks även på stenåldern. Jag tänker iaf fortsätta tro det och ta mig ett nyttigt mellanmål


Måste funnits även på stenåldern... eller...

Och så lite bilder från helgen:

Fredagsplankstek, beställd av blivande 11-åringen


Frukost på sängen och presenter till födelsedagsbarnet (buren är till lilla dvärghamstern Elviz som E valde ut i affären under födelsedags-förmiddagen)


Morgonrufsigt födelsedagsbarn med sina småsyskon


Den obligatoriska tårtan



Kommentarer
Postat av: Jelly

Det klart det fanns godinappar och glass och mjölkchoklad. Forskarna vill inte avslöja såna godbitar bara!

2010-10-11 @ 20:46:41
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0